Käyttöehdot

YLEISTÄ

Suomessa rekisteröity Demosarte Oy (myöhemmin Taiko), Y-tunnus 2795856-9, välittää tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille. Välityksen kohteena ovat taiteilijoiden tuotantoa. Taiteilijat ovat tuotteiden myyjiä ja Taiko tuotteiden välittäjä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tapauksissa, joissa ostaja ei maksa arvonlisäveroa, veron osuus vähennetään ostoskorissa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tuotteet ostetaan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin käyttöehtoihin.

MAKSAMINEN

Taikon maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (Y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on suomalaisen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.

Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi Taikolle, ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti.

Maksuvaihtoehdot riippuvat ostajan sijaintimaasta. Kansainvälisille ostajille tarjotaan luottokorttimaksua vaihtoehtona.

Korttimaksut

Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen sekä MobilePay-maksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin, vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman PCI DSS Level 1 -turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan.

Verkkopankkien verkkomaksu
Verkkopankkimaksamisessa ovat käytössä kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Ostajan kannalta palvelu toimii tavanomaisen verkkopankkimaksamisen tapaan.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: +358 09 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

 

Laskulla tai osamaksulla ostaminen

Laskulla tai osamaksulla ostamisen maksunvälityksen hoitaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Resurs Bankin kanssa. Sopimukseen sovelletaan Resurs Bankin yleisiä ehtoja. Palvelu on käytettävissä vain Suomessa.

Resurs Bank Lasku/Erämaksu

  • Maksaessasi laskulla asioit turvallisesti ja helposti. Maksat ostoksesi vasta toimituksen jälkeen.
  • Saat aina 30-60 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa, ostohetkestä aina seuraavan kalenterikuukauden loppuun asti.
  • Mikäli haluat jakaa maksusi eriin, valitse laskun saatuasi viidestä eri maksuvaihtoehdosta itsellesi sopivin.
  • Näet maksuvaihtoehdot laskullasi. Valittavanasi on 3 kk, 6 kk, 12 kk, 24 kk sekä 48 kk:n maksuvaihtoehto.
  • Yli 3 kk maksuvaihtoehdoista perittävä tilimaksu laskutetaan toisen maksuerän yhteydessä.
  • Erämaksu käynnistyy automaattisesti, kun maksat ensimmäisen erän.
  • Voit milloin tahansa maksaa koko loppuvelan kuluitta pois.
  • Laskun/Erämaksun yläraja on 2000 euroa.

Löydät tarkemmat tiedot Resurs Bank Lasku/Erämaksusta täältä

Lasku/Erämaksulla tehdyssä ostoksessa toimitusosoitteen täytyy olla Väestörekisterin mukainen osoite. Lasku postitetaan kotiisi ostosta seuraavan kalenterikuukauden lopussa, noin kaksi viikkoa ennen sen erääntymistä.

Lasku/Erämaksulla ostettaessa ostotilanteessa tehdään luottokysely. Tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla. Hyväksytty luottopäätös edellyttää moitteettomia luottotietoja sekä 20 vuoden ikää.

Luotonantaja:

Resurs Bank AB Suomen sivuliike

y-tunnus 2110471-4

PL 3900

00002 Helsinki


Mikäli sinulla on kysymyksiä laskuun tai erämaksuun liittyen, voit olla yhteydessä Resurs Bankin asiakaspalveluun:

Puhelin: 09 622 4308, arkisin klo 8.00 – 18.00

Sähköposti: asiakaspalvelu@resurs.fi

 

TOIMITUKSET

Toimituksia tehdään kaikkialle maailmaan. Moneen Euroopan maahan toimitusmaksu sisältyy tuotteen hintaan. Suuremmissa teoksissa lisätoimitusmaksu on mahdollinen. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee palvelussa ennen tilauksen suorittamista. Hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan euroissa (EUR).

Toimitusaika on  kohdemaasta riippuen 4-15 työpäivä tilauksesta, ellei taideteoksen tiedoissa ole toisin ilmoitettu. Taiko ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Kuriiri noutaa teoksen taiteilijalta tai taiteilija toimittaa teoksen itse lähetyspisteeseen. Taiteilija vastaa teoksen pakkaamisesta Taikon ohjeiden mukaisesti. Kuriiri toimittaa teoksen ostajan ilmoittamaan osoitteeseen. Suomessa ja Ruotsissa vastaanottaja voi, riippuen taideteoksen koosta, myös valita noutovaihtoehdon. Kuriiriyritys on yhteydessä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi.

Toimitukset tehdään arkipäivisin.

Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle.

Kaikki taideteokset ovat vakuutettuja kuljetuksen aikana. Lähetettäessä taiteilija vastaa siitä, että teos on pakattu Taikon ohjeiden mukaisesti. Palautustilanteessa ostaja vastaa pakkausohjeiden noudattamisesta.

Ostajan on lähetyksen vastaanotettaessa velvoitettu tarkistamaan lähetyksen kuntoa. Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, siitä pitää välittömästi ilmoittaa  lähetyksen luovuttajalle ja Taikolle. Katso alla vakuutukseen liittyvää tietoa.

Kuljetuksiin sovelletaan Taikon käyttämien kuriiriyritysten yleisiä ehtoja.

Ryhmävakuutus taideverkkokauppa Taikon käyttäjille

Vakuutussopimuslain (1994/543) 2§:ssa tarkoitetun ryhmävakuutuksen myöntää If Vahinkovakuutusyhtiö Oy (y-tunnus 1614120-3, kotipaikka Helsinki). Lisätietoa Ifistä ja muun muassa henkilötietojen käsittelystä www.if.fi

 

TAVARANKULJETUSVAKUUTUS

 

Vakuutusyhtiö Ifin tavarankuljetusvakuutus on voimassa taideverkkokauppa Taikon käyttäjän hyväksi, kun palvelusta ostettu tavara toimitetaan sovitusti hänelle. Vakuutus kattaa myös palautuskuljetukset taideteoksen ostajalta takaisin taiteilijalle reklamaation tai vastaavan yhteydessä. Palautusten osalta pätevät samat pakkausvaatimukset kuin toimituksissa taiteilijalta ostajalle.

Vakuutusturva

  • alkaa siitä hetkestä, kun tavaroita ryhdytään lastaamaan kuljetusvälineeseen kuljetuksen aloittamiseksi sillä paikkakunnalla, josta kuljetuksen on sovittu alkavan.
  • jatkuu tavanomaisen kuljetuksen ajan, ja vakuutusturvaan sisältyvät tavanomainen uudelleenlastaus ja välivarastointi purkauksineen ja lastauksineen.
  • päättyy, kun tavara on saapunut vakuutussopimuksessa tarkoitetulle määräpaikalle ja purettu kuljetusvälineestä.

Vakuutusturva on voimassa palvelun kautta sovitun kuljetusalueen mukaisesti maailmanlaajuisesti.

Vakuutusturva kattaa palvelun kautta kuljetettavaksi sovitun tavaran siinä kunnossa, kun se on ennen kuljetuksen aloittamista.

Täysturva - vakuutusturva kattaa kuljettavalle tavaralle ulkoisen tekijän johdosta aiheutuvat äkilliset ja ennalta arvaamattomat esinevahingot alla mainituin rajoituksin.

Vakuutusturvan rajoitukset – vakuutus ei kata

  • vahinkoa, jonka on aiheuttanut vakuutuksenottajan, vakuutetun tai heihin samaistettavan tahallinen menettely tai laiminlyönti,
  • vahinkoa, joka on seurausta siitä, että vakuutuksenottaja tai muu korvaukseen oikeutettu on tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta laiminlyönyt jäljempänä esitettyjen suojeluohjeiden noudattamisen,
  • tavaran omasta ominaisuudesta johtuvaa vahinkoa,
  • korko- tai suhdannetappiota, kustannusten lisääntymistä tai muuta välillistä menetystä eikä seurannaisvahinkoja,
  • tavaran normaalia hupenemista tai haihtumista tai tavanomaista hankaantumista, kulumista tai naarmuuntumista,
  • vahinkoa, jonka on aiheuttanut se, että tavaraa ei ole ennen kuljetuksen alkamista tarkoituksenmukaisesti pakattu, suojattu ja varustettu kestämään tavanomaista rasitusta tavaran vahinkoalttius sekä kuljetus-, käsittely- ja varastoimisolosuhteet huomioon ottaen,
  • vahinkoa, vastuuta tai kustannusta, jonka on suoraan tai välillisesti aiheuttanut tai johon on myötävaikuttanut
  • ionisoiva säteily tai radioaktiivinen saastuminen, joka aiheutuu ydinpolttoaineesta tai ydinjätteestä tai ydinpolttoaineen palamisesta,
  • ydinlaitoksen, reaktorin tai muun ydinlaitteen tai siihen liittyvän komponentin räjähdysherkkyys tai radioaktiivinen, myrkyllinen tai muu vaarallinen tai saastuttava ominaisuus,
  • ydinfissiolla ja/tai ydinfuusiolla tai muulla vastaavalla reaktiolla tai radioaktiivisella voimalla tai aineella toimiva ase tai laite,
  • radioaktiivisen aineen räjähdysherkkyys tai radioaktiivinen, myrkyllinen tai muu vaarallinen tai saastuttava ominaisuus,
  • kemiallinen, biologinen, biokemiallinen tai sähkömagneettinen ase,
  • tietokoneen, tietokonejärjestelmän, tietokoneohjelman, haitallisen ohjelmakoodin, tietokoneviruksen tai -prosessin tai muun elektronisen järjestelmän käyttö välineenä, jolla aiheutetaan vahinkoa,
  • vahingonkorvausvelvollisuutta kolmannelle henkilölle,
  • tavaran takavarikoinnin, pidättämisen, pakkotilauksen tai viranomaisten muiden samankaltaisten toimenpiteiden aiheuttamia vahinkoja,
  • kuluja tai lisääntyneitä kustannuksia viivästymisen johdosta,
  • sakkoja, perintäkuluja tai muita näihin rinnastettavia kustannuksia,
  • vahingoittuneen tavaran hävittämisestä tai siirtämisestä aiheutuvia kustannuksia.

 

Vakuutusarvo on kuljetuksen kohteena olevan omaisuuden käypä arvo kuljetuksen alkaessa.

Vakuutusmäärä on 8 000 euroa.

Vakuutusyhtiön korvausvelvollisuus yksittäistä vahinkotapahtumaa kohti on vakuutusarvo tai vakuutusmäärä, kumpi tahansa on pienempi. Vakuutusturva kattaa kuitenkin vakuutuksesta korvattavan, välittömästi uhkaavan vahingon torjumis- ja rajoittamisvelvollisuuden täyttämisestä aiheutuneet kohtuulliset ja tarpeelliset kustannukset, vaikka vakuutusmäärä näin ylitettäisiin.

Jokaista vahinkotapahtumaa kohti vähennetään 150 euron omavastuu vahingon korvattavasta määrästä.

Tavaran lähettäjän on ennen kuljetuksen aloittamista varmistuttava siitä, että

  • kuljetettava tavara on ennen kuljetuksen aloittamista pakattu, suojattu, merkitty ja varustettu riittävällä ja tarkoituksenmukaisella tavalla kestääkseen tavanomaisen käsittelyn ja kuljetuksen,
  • kuljetusväline on soveltuva kyseisen kaltaisen tavaran turvalliseen kuljettamiseen,
  • muita mahdollisia Ifin, Taikon tai toimivaltaisten viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä noudatetaan.

Tavaran vastaanottaminen
Vastaanottajan pitää tarkastaa saapuva tavara.

Jos tavara on vahingoittunut ja se huomataan vastaanottotilanteessa, vastaanottajan pitää kertoa siitä lähetyksen luovuttajalle. Muussa tapauksessa vastaanottajan täytyy olla välittömästi yhteydessä Taikoon. Hänen pitää myös ryhtyä muihin tarpeellisiin toimenpiteisiin turvatakseen itsellensä ja vakuutusyhtiölle oikeuden vaatia korvausta siltä, joka on vastuussa vahingosta.

Korvausvaatimuksen esittämisen ajankohta ja korvauksensaamisoikeuden menettäminen
Vakuutussopimukseen perustuva kirjallinen korvausvaatimus on esitettävä Ifille kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun korvauksen hakija sai tietää vakuutuksen voimassaolosta, vakuutustapahtumasta ja vakuutustapahtumasta aiheutuneesta vahinkoseuraamuksesta. Korvausvaatimus on joka tapauksessa esitettävä 10 vuoden kuluessa vahinkoseuraamuksen aiheutumisesta. Jos korvausvaatimusta ei esitetä edellä mainitussa ajassa, menettää korvauksen hakija oikeutensa korvaukseen.

Korvaus ja kadonneen tavaran takaisin saaminen
Vakuutusyhtiölle on ilmoitettava tavarasta, josta vakuutusyhtiö on suorittanut korvauksen, jos tavara myöhemmin löytyy tai saadaan takaisin.

Vakuutusyhtiön oikeus korvauksen takaisinhakemiseen
Kun vakuutusyhtiö on suorittanut korvauksen, siirtyy vahingonkärsineen oikeus vaatia korvausta vahingosta vastuussa olevalta vakuutusyhtiölle.

Korjauskustannukset tai arvon aleneminen
Jos vahingoittunut tavara voidaan korjata, vahingon määrä on korjauskustannukset. Korjauskustannusten lisäystä, joka on korvaukseen oikeutetun valitseman tavanomaisesta poikkeavan korjaustavan tai sellaiseen liittyvän menettelyn aiheuttama, ei korvata.

Jos tavaraa ei korjata, määritetään tavaran arvon aleneminen yhteisesti sopimalla. Jos jompikumpi osapuoli vaatii, voidaan tavaran arvon aleneminen määrittää vaatijan kustannuksella ulkopuolisen tarkastajan toimesta. Tavaran arvon aleneminen voidaan myös määrittää myymällä tavara.

Kun määritetään vaje- tai vuotovahinkoa, vähennetään sovittu tai kauppatavan mukainen tavanomaista hupenemista vastaava määrä.

Tavaran tuhoutuminen
Tavaran tuhoutuessa on vahingon määrä vakuutusarvon mukainen. Kun kokonaan korvatusta tavarasta on jäänyt jäljelle jotain, jolla on taloudellista arvoa, vakuutusyhtiö voi halutessaan käyttää oikeuttaan määrätä tavarasta.

Katoaminen ja tavaran hylkääminen
Vahingon määrä on vakuutusarvon mukainen myös silloin, kun

  • kuljetuksen suorittaja tai muu, jonka haltuun tavara on uskottu, kirjallisesti myöntää tavaran kadonneeksi,
  • tavara on kadonnut eikä sitä ole löydetty kotimaan kuljetuksessa 28 päivän tai kansainvälisessä kuljetuksessa 60 päivän kuluessa arvioidusta saapumisajankohdasta,
  • tavara ei ole vahinkotapahtuman vuoksi saapunut perille kotimaan kuljetuksessa kuukauden kuluessa tai kansainvälisessä kuljetuksessa kolmen kuukauden kuluessa arvioidusta saapumisajasta eikä sen olinpaikasta ole tietoa, tai
  • tavaraa ei voida vahinkotapahtuman vuoksi pelastaa tai toimittaa perille kohtuullisin kustannuksin kolmen kuukauden kuluessa arvioidusta saapumisajankohdasta.

Muutoksenhaku vakuutusyhtiön päätökseen
Jos korvauksenhakija on tyytymätön vakuutusyhtiön korvauspäätökseen

  • hän voi viedä päätöksen ratkaisusuosituksia antavien Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan, fine.fi tai Kuluttajariitalautakunnan, www.kuluttajariita.fi käsiteltäväksi.
  • hän voi panna vireille kanteen vakuutusyhtiötä vastaan.

Kanne voidaan panna vireille Suomessa olevan asianosaisen tai vakuutusyhtiön kotipaikan taikka vahinkopaikan käräjäoikeudessa.

Vakuutusyhtiön tekemään päätökseen on haettava muutosta kolmen (3) vuoden kuluessa siitä, kun asianosainen sai kirjallisen tiedon vakuutusyhtiön päätöksestä ja tästä määräajasta.

 

PALAUTUKSET

EU ja Pohjoismaat

Kaikilla taideteoksilla on 14 päivän palautusoikeus EU:n sisällä ja myös EU:iin kuulumattomissa Pohjoismaissa. Palautus on ilmainen Pohjoismaissa. Pohjoismaiden ulkopuolella ostaja maksaa palautuksen lähetyskustannukset, jotka ovat korkeintaan 120 euroa. Kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen palauttamisen lähetyskustannuksista vastaa Taiko.

Jos haluat palauttaa tuotteen tai tuotteiden, ole yhteydessä Taikoon käytännön asioista, info@taiko.fi.

Kun teos on palautunut lähettäjälle, tuotteiden hinnat palautetaan ostajalle 14 päivän kuluessa. Tilauksen tai palautettujen tuotteiden hinta korvataan tilauksen maksutavan mukaisesti. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Taikolla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Koska kyseessä on uniikkeja tuotteita, huolellinen pakkaaminen on erityisen tärkeää. Taideteoksen pitää olla vahingoittumaton ja pakattu alkuperäiseen tai vastaavaan pakkaukseen. Nyrkkisääntö on, että pakkauksen on oltava sisältä pehmeä ja ulkopuolelta kova.

Palautus on oikeutettu vain, jos tuote on ehjä (paitsi jos se on ollut viallinen jo saapuessaan) eikä siinä ole minkäänlaisia käytön jälkiä. Palautettava tuote pitää mieluiten pakata alkuperäisiin pakkausmateriaaleihin näitä ohjeita noudattaen:

- Huolehdi siitä, että pakkaus on varmasti ehjä.
- Pakkauksessa ei saa olla tyhjää tilaa.
- Käytä vaahto-, styroksi- tai kuplamuovia pehmeänä sisäpakkauksena.
- Laita litteiden ja hauraiden materiaalien väliin pahvia tai muuta kovaa materiaalia, jotta lähetyksen ulkokuoresta tulee kova. Lähetyksen täytyy kestää iskuja ja pinoamista.
- Saat Taikolta pakettikortin. Teippaa se lähetyksen päälle niin, että viivakoodi on luettavissa koneellisesti. Kortti ei saa taittua pakkauksen reunan yli eikä olla sulkemiskohdan päällä.

Ostajan on toimitettava tuotteesta ja valmiista pakkauksesta valokuvia sähköpostitse Taikolle ennen lähettämistä tuotteen kunnon ja paketin kestävyyden arvioimiseksi ja varmistamiseksi.

Sovi Taikon kanssa lähetyksen noutopäivästä. Jos tuote on vaurioitunut palautuskuljetuksessa sen takia, ettei pakkausohjeita ole noudatettu, Taikolla on oikeus vähentää tuotteen korjaamiskustannukset palautettavasta summasta osittain tai kokonaisuudessaan.

 

EU:n ulkopuoliset maat

Kaikilla taideteoksilla on 7 päivän palautusoikeus EU:n ulkopuolella, paitsi EU:iin kuulumattomien Pohjoismaiden. Kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen palauttamisen lähetyskustannuksista vastaa Taiko. Muissa tapauksissa lähetyskustannuksista vastaa ostaja.

Jos haluat palauttaa tuotteen tai tuotteiden, ole yhteydessä Taikoon käytännön asioista, info@taiko.fi.

Kun teos on palautunut lähettäjälle, teoksen hinta palautetaan ostajalle 14 päivän kuluessa. Tilauksen tai palautettujen tuotteiden hinta korvataan tilauksen maksutavan mukaisesti joko pankkitilille tai luottokorttitilille. Jos tuote on olennaisesti muuttunut, palautettavasta summasta vähennetään käyttöä vastaava summa.

Koska kyseessä on uniikkeja tuotteita, huolellinen pakkaaminen on erityisen tärkeää. Taideteoksen pitää olla vahingoittumaton ja pakattu alkuperäiseen tai vastaavaan pakkaukseen. Pakkauksen on oltava sisältä pehmeä ja ulkopuolelta kova. Sen täytyy kestää iskuja ja pinoamista.

Palautus on oikeutettu vain, jos tuote on ehjä (paitsi jos se on ollut viallinen jo saapuessaan) eikä siinä ole minkäänlaisia käytön jälkiä. Palautettava tuote pitää mieluiten pakata alkuperäisiin pakkausmateriaaleihin näitä ohjeita noudattaen:

- Huolehdi siitä, että pakkaus on varmasti ehjä.
- Pakkauksessa ei saa olla tyhjää tilaa.
- Käytä vaahto-, styroksi- tai kuplamuovia pehmeänä sisäpakkauksena.
- Laita litteiden ja hauraiden materiaalien väliin pahvia tai muuta kovaa materiaalia, jotta lähetyksen ulkokuoresta tulee kova. Lähetyksen täytyy kestää iskuja ja pinoamista.
- Saat Taikolta pakettikortin. Teippaa se lähetyksen päälle niin, että viivakoodi on luettavissa koneellisesti. Kortti ei saa taittua pakkauksen reunan yli eikä olla sulkemiskohdan päällä.

Ostajan on toimitettava tuotteesta ja valmiista pakkauksesta valokuvia sähköpostitse Taikolle ennen lähettämistä tuotteen kunnon ja paketin kestävyyden arvioimiseksi ja varmistamiseksi.

Sovi Taikon kanssa lähetyksen noutopäivästä. Jos tuote on vaurioitunut palautuskuljetuksessa sen takia, ettei pakkausohjeita ole noudatettu, Taikolla on oikeus vähentää tuotteen korjaamiskustannukset palautettavasta summasta osittain tai kokonaisuudessaan.

VEROT JA TULLIT

Arvonlisävero koskee yksityishenkilöitä EU:ssa ja yrityksiä Suomessa. Yritysasiakkaat EU:n sisällä, poisluettuna Suomi, eivät maksa arvonlisäveroa. Yritysasiakkaat ja yksityisasiakkaat EU:n ulkopuolella eivät maksa arvonlisäveroa.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

TEKIJÄNOIKEUS

Kaikki tekijänoikeudet ja laissa kirjattu luoksepääsyoikeus teokseen säilyvät taiteilijalla.

Taiteilija voi pyytää ostajalta teosta lainaksi näyttelyä varten. Mahdollisen lainauksen ehdoista ja yksityiskohdista sovitaan erikseen.

Rekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/1999) 10 §

  1. Rekisterinpitäjä

Demosarte Oy Ab/Demosarte
Lehtotie 6
20760 Piispanristi
Y-tunnus 2795856-9

info@taiko.fi

  1. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa:

Demosarte
Patrik Edman

  1. Rekisterin nimi

Taikon asiakasrekisteri

  1. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Asiakkaan henkilötietoja voidaan käsitellä seuraavia tarkoituksia varten:

  • tilausten käsittely
  • sähköpostimarkkinointi (valinnainen)
  1. Rekisterin tietosisältö

Rekisteri sisältää erilaisia tietoja riippuen siitä, onko henkilö ostaja vai taiteilija.

Rekisteri voi sisältää seuraavia tietoja ostajasta:

  • nimi
  • osoitetiedot
  • puhelinnumero
  • yrityksen nimi ja Y-tunnus
  • sähköpostiosoite
  • tilaushistoria

Rekisteri sisältää seuraavia tietoja taiteilijasta:

  • nimi
  • syntymäaika
  • osoitetiedot
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite
  • tilinumero myyntien tilityksiä varten
  • myyntihistoria
  1. Säännönmukaiset tietolähteet

Henkilörekisterin tiedot saadaan asiakkaalta itseltään.

  1. Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille lukuun ottamatta verkkokaupan tilausten kannalta välttämättömiä yhteistyökumppaneita, kuten maksujärjestelmää hoitava taho ja kuljetusta hoitava taho. Tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille lain edellyttämällä tavalla.

  1. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

  1. Rekisterin suojauksen periaatteet

Tietotekniikkapohjainen rekisteri säilytetään salatussa ja suojatussa pilvipalvelussa. Kaikki henkilötiedot sijaitsevat salasanoin suojatussa järjestelmässä.

Vain Taikon työntekijöillä, joiden työtehtäviin tietojen käsitteleminen kuuluu, on pääsy järjestelmään työtehtäviensä hoitamiseksi. Heitä sitoo salassapitovelvollisuus.

Jos haluat poistaa tilisi Taikossa, lähetä sähköpostia osoitteeseen info@taiko.fi.